Róma c. sorozatomban Rómában gyűjtött motívumokat dolgoztam fel. A képeimet az ódon város házfalai ihlették.
A témaválasztás az anyag szeretetére vezethető vissza. Érdekel az anyag, amelynek története van. Ez pedig a római falakra különösen is érvényes, hiszen a városban lépten-nyomon történeti emlékekbe botlunk – olykor képtelen helyeken és képtelen kontextusban, de a jelen magától értetődő részeként. E téma apropóján kísérleteztem különféle textúrák létrehozásával, amelyhez eleinte a grafikai technikák adta lehetőségeket és a grafikában használt anyagok tulajdonságait használtam fel.
Róma 1
Róma 2
Róma 3
Róma 3 (részlet)
Róma 4
Ezzel egy időben egyedi technikákkal is igyekeztem megfogalmazni ezt a témát. Így jutottam el a textilfestésben használt viaszos batik technikájához, amelyet selyempapíron alkalmazok. A selyempapír finomságát és papír-voltát, a viaszos eljárásban rejlő sok-sok lehetőséget, magát a munkafolyamatot és a létrejövő felület textúráját is nagyon szeretem.
A papír megfestésével nemcsak színes háttérfelületet hoztam létre, hanem annak sérülékenységéből adódóan egy olyan roncsolt felület is létrejött, amely tökéletesen rímel a római faltöredékekre, amelyek az idő és időjárás lenyomatait viselik magukon. Létrejött egy kisebb vagy nagyobb mértékben korrodálódott felület, egy történettel rendelkező anyag.
Erre az alapként szolgáló felületre festettem egy-egy motívumot sablon segítségével, annak jelszerűségére koncentrálva, az eredeti látvány sokféle formai összetevőjétől elvonatkoztatva.
Róma 5
Róma 6
Róma 7
Róma 8
Róma 9
Róma 10
Róma 11
Róma 12
Hírek
Hahó!!!
„Ne mondd a mondhatatlant, mondd a nehezen mondhatót” tanácsolja Nemes Nagy Ágnes. A mondhatatlan aztán majd vagy elmondja magát vagy nem” – teszi hozzá Ottlik Géza.
Hiszem, hogy lehetséges a kommunikáció, amely szavak segítségével is, de – ami számomra még fontosabb – szavakon túli, megfoghatatlan, titokzatos módon jön létre akár emberek, akár Isten és ember között, vagy egy műalkotáson keresztül alkotó és szemlélő közt.
Szavazás